Κυριακή, Ιουνίου 24, 2007

ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟ

Ένα τραγούδι, το "Looking for the summer" του Chris Rea, για όσους εξακολουθούν ν'αναζητούν τα καλοκαίρια της ζωής. Προσοχή όμως!! Όσο περιορίζουμε το καλοκαίρι σε σωματικές εκφορτίσεις ενάντια στο "βάρβαρο" ορθολογισμό του Χειμώνα τόσο συρρικνώνουμε το νόημά του, δηλαδή το χρόνο του. Γιατί το καλοκαίρι σαν τον αιώνιο έφηβο των αιώνων ξεδιψά την επιθυμία του στην πηγή της γνώσης. Μιας γνώσης που δε μπορεί παρά να διευρύνει την στεγνή αλήθεια της Λογικής με τους χυμούς των Αισθήσεων.

Μέχρι τότε η μελαγχολική συνειδητοποίηση της ανέφικτης αναζήτησης θα μας συντροφεύει...

17 σχόλια:

7Demons είπε...

Το καλοκαίρι είναι απλά το καρότο που οι εξουσιαστές δένουν μπροστά σε εμάς τα γαιδούρια για να προχωράμε ακόμη λίγο πιο πέρα.
Δουλεύουμε σε συνθήκες κοινωνίας δουλοπάρικων με ανταμοιβή το ανήμπορο και λιγοστό δεκαπενθήμερο καλοκαιρινής άδειας-έτσι για να πιστέψουμε οι αφελείς ότι έχουμε και δικαιώματα και να καταφέρουμε να βγάλουμε τις χειμερινές καταπιέσεις μας σε παραλίες,βουνά,λαγκάδια,συνοδεία αλκοολισμού και κωλοπαιδίστικης συμπεριφοράς...

Χαιρετισμούς απο μια αποπνιχτική,γκλαμουρομίζερη και πορνική Μύκονο.

Pico είπε...

7...γι' αυτό ακριβώς το λόγο μιλώ για καλοκαιρινές εκφορτίσεις και για μελαγχολικές αναζητήσεις του χαμένου χρόνου. Τη ζωή μας αν και τη ζούμε μέσα απο κουτάκια, δηλαδή προσδιορισμένους ρόλους, πρέπει να είμαστε σε θέση να την αντιλαμβανόμαστε εποπτικά, χωρίς θανάσιμες αναιρέσεις ή παραγνωρίσεις...

Χαιρετισμούς από το Ξυλόκαστρο. Όσον αφορά τη Μύκονο φαντάζομαι ότι διαθέτει και άλλες πτυχές, αθέατες στα μάτια των πολλών. Τώρα η επιλογή του χώρου και του χρόνου βρίσκεται στη διακριτική μας ευχέρεια φυσικά...

Ανώνυμος είπε...

ΦΙΛΕ/Η PICO ΤΟ "ΣΕΝΤΟΝΙ" ΣΟΥ ΠΕΡΙ ΔΑΙΜΟΝΙΟΥ, ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕ ΠΟΛΥ ΣΤΟΝ ΕΠΙΛΟΓΟ ΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.ΟΝΤΩΣ, ΖΟΥΜΕΡΟ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ. Σ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Pico είπε...

Ανώνυμε με εκπλήσεις...
Μιλάς για το σχόλιο που είχα γράψει παλιότερα στο blog του Άρη Δαβαράκη?

Μαρω_Κ είπε...

Καλημέρα.
Μια χαρά σας βρίσκω 7 demons και pico.
Γκρινιάζετε και φιλοφείτε, ο ένας από την Μύκονο και ο άλλος από το Ξυλόκαστρο.
Αντε μην πω τίποτα ... γαλλικό μεσημεριατικά με τους 42 να μας χτυπάν κατακέφαλα.
Μουτς!

Pico είπε...

Μάρω είδες οι "αφυπνισμένοι" αστοί τι υπέροχα ομφαλοσκοπούμε...
Πάντως να σου εξομολογηθώ την αμαρτία μου θα με προτιμούσα στο Πόρτο Φίνο...
Όσο για τα "γαλλικά" αν είναι από το στοματάκι σου...με ευχαρίστηση να τα δεχτώ..

Βασιλική Ν. είπε...

Ο ένας να γκρινιάζει από τη Μύκονο κι ο άλλος από το Ξυλόκαστρο... μμμμ....
μια χαρά τους τα είπες Μάρω, εύγε!
Εγώ στη Σαλονίκη κερνάω στο δρομάκι μου... κουφετάκι παραμυθένιο... γιατί το καλοκαίρι και τις θάλασσες λέω τουλάχιστον να τις κουβαλώ μες στην καρδιά μου κι εσείς να ευχαριστιέστε όπου βρίσκεστε χωρίς γκρίνιες κι εγώ να χαίρομαι και να δροσίζομαι φίλοι μου!

Pico είπε...

Βασιλική δροσερή. Να υποθέσω και μαυρισμένη;
Την καληνύχτα μου...

7Demons είπε...

Μάρω_Κ,Βασιλική και Pico,

Παρακαλούμε όπως σταθείτε λίγο παραπάνω στο κλείσιμο του σχολίου μας...
Σημασία έχει το πως εκλαμβάνεις το χώρο που βρίσκεσαι και το πως σκέφτεσαι-όχι το που ακριβώς είσαι...

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

And still I stand this very day
With a burning wish to fly away
Im still looking, looking for the summer

Pico είπε...

7...Βεβαιότατα ναι...Με μια μικρή ερώτηση - ένσταση μόνο.
Διαθέτουμε την ελευθερία να ταυτοποιήσουμε την ύπαρξη στο χώρο με την "ουσία" της;

Pico είπε...

Σπύρο...έκανα μια απόπειρα να προσδιορίσω το περιεχόμενο αυτής της φλογερής, ώρες-ώρες, επιθυμίας να πετάξουμε...

7Demons είπε...

Απάντηση: ΟΧΙ.


...είμαστε της αποφατικής σχολής.

Pico είπε...

7...Η αποφατική θεολογία στην ορθόδοξη και καθολική εκδοχή της απαντά καταφατικά στο ερώτημα που έθεσα περί ταυτοποίησης ύπαρξης και ουσίας...

7Demons είπε...

Pico μας,

Η Αποφατική θεολογία της Ανατολής,δεν ταυτίζει ύπαρξη και ουσία,διότι η Αλήθεια δεν εξαντλείται στο περιεχόμενό της.
Η ύπαρξη και η ερμηνεία της είναι φαινόμενα προσιτά μέσω λογικών διεργασιών,αλλά η Ουσία της ύπαρξης δεν μπορεί να ολοκληρωθεί μέσω της ερμηνείας της,όπως και η ουσία της Ερμηνείας είναι αδύνατον να γίνει αποδεκτή μέσα απο τα στενά λογικά σχήματα του ανθρώπινου Νου...
Οι Πατέρες σεβόμενοι τη Λογική,αναγνωρίζουν τη χρησιμότητά της και το λειτουργικό της χαρακτήρα,αλλά-ακριβώς επειδή τη σέβονται-δεν μπορούν να την περιορίσουν μέσα στα στενά όρια του κάθε φορά αντιληπτού.

υγ.Αναφορικά με το "δυτικό" αποφατισμό,μας πιάνετε αδιάβαστα.
Αφήστε δε,που δεν μπορούμε να κατανοήσουμε ενδεχόμενη σύμπνοια Αποφατισμού με Σχολαστικισμό και Θωμισμό.

Τα καψωμένα,αδιάβαστα,σκανδαλιάρικα 7!

Pico είπε...

7...όσον αφορά την ορθόδοξη εκδοχή του Χριστιανισμού και το ζήτημα που συζητούμε Θα σε παραπέμψω στο κίνημα του ησυχασμού. Εκεί η ύπαρξη διατηρεί τη δυνατότητα να εκδιπλώσει την ουσία της ταυτιζόμενη με το Θείο Λόγο που φυσικά δεν περιορίζεται σε καταφατικούς ορισμούς...

Στην Καθολική Δύση τώρα εκτός από το Σχολαστικισμό του Ακινάτη υπάρχουν και άλλα ρεύματα σκέψης που μάλιστα αντλούν ευθέως από την Ορθόδοξη χριστιανική παράδοση. Σε αυτά εντάσσονται ο πατέρας του Γερμανικού μυστικισμού Eckhart και ο Cusanus. Ο τελευταίος λέει ότι ο Θεός είναι η ενότητα των αντιθέτων το άπειρο και το πεπερασμένο, το ελάχιστο και το μέγιστο. Κάθε επιμέρους πράγμα αν το δούμε σωστά και ολοκληρωμένα αποτελεί καθρέφτη του σύμπαντος. Φυσικά αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τον άνθρωπο, ο οποίος αντικατοπτρίζει το σύμπαν διαμέσου των υποθέσεων, που συνιστούν το δικό του παραστασιακό τρόπο. Το ατομικό γίνεται γνωστό εμπειρικά, ενώ οι αναλογίες και οι αντιθέσεις που υπάρχουν σε αυτό διακρίνονται με τη διάνοια. Αντίθετα η εποπτεία της άπειρης ενότητας, που βρίσκεται πάνω από τις αντιθέσεις που μπορεί να εντοπίσει η διάνοια, είναι δυνατή μόνο αν συντελεστεί η μυστική έξαρση της docta ignorantia, δηλαδή της αποφατικής αρχής.
Αυτά...

7Demons είπε...

Pico μας,

Δεν μπορούμε να είμαστε και τόσο σίγουροι για το τι τελικώς κατόρθωναν οι -σεβαστοί και σεβάσμιοι κατά τ΄άλλα-Ησυχαστές.
Εμπειρία του Θείου ή ομφαλοσκοπία?
Δύσκολη η απάντηση-ακόμη και σήμερα που η Ιατρική υποστηρίζει τη δεύτερη άποψη...

Για τους Δυτικούς,δεν γνωρίζουμε και πολλά-για να μην πούμε ξέρουμε ελάχιστα.
Οι απόψεις τους πάντως είναι ενδιαφέρουσες και χωρούν μεγάλη και εκτενή διαπραγμάτευση!