Παρασκευή, Ιουλίου 18, 2008

MADE IN GREECE...


Μια εταιρία, η ΜΟΤΟΡΟΙΛ, έχει μετατρέψει την ευρύτερη περιοχή των Αγίων Θεοδώρων σε ένα απέραντο εργοστάσιο διύλισης και μεταφοράς πετρελαίου επιφέροντας ανυπολόγιστη καταστροφή, επί τριανταοκτώ συναπτά έτη, στο τοπικό οικοσύστημα. Η ίδια εταιρία στην προσπάθεια της να αναβαθμίσει, σύμφωνα με τις political correct απαιτήσεις της εποχής, το κοινωνικό της «πρόσωπο» προχωρεί στη δωρεά ενός πυροσβεστικού οχήματος προς τον αναφερόμενο Δήμο.
Η παραπάνω ασήμαντη, ως προς τις συνέπειές της, δράση στήνεται ως event και σερβίρεται ως «είδηση». Ένα ακόμα στιγμιότυπο μιας πραγματικότητας που καθώς ο «ορθός» λόγος αρνείται να τιθασεύσει καταφεύγει στη μεταμορφωτική δύναμη της Φαντασίας - Διαφήμισης. Αν τώρα στα παραπάνω αναφερόμενα δεδομένα συμπεριλάβουμε και το στοιχείο της κιτς αισθητικής καταλήγουμε στην ελληνική εκδοχή του, κατά Salvador Dali, σουρεαλισμού.

2 σχόλια:

7Demons είπε...

Μα,λογικό δεν είναι?
Ζούμε εδώ και καιρό στην εποχή όπου τα ηνία της εξουσίας τα κρατά η παντοδύναμη Εικόνα-Επικοινωνία.
Βλέπουμε αυτό που οι εξουσιάζοντες επιθυμούν να βλέπουμε και το προσλαμβάνουμε με τον επικοινωνιακό τρόπο που εκείνοι επιθυμούν-κατά τον τρόπο της μέγιστης προώθησης των συμφερόντων τους πάντα...
Ο Ορθός Λόγος είναι νοητική φενάκη με σαφείς ψυχολογικές-άκα συμπεριφορικές-προεκτάσεις και επιδράσεις,σαν την όποια θεολογία:ένα σύνολο γοητευτικών κανόνων και προτάσεων που η εφαρμογή και χρήση τους από την όποια εξουσία μεταλλάσεται τόσο προς το εξουσιαστικό συμφέρον,ώστε στο τέλος να γίνεται αγνώριστο σε σχέση με τις Αρχές του.Αλλά με μαεστρία που τους επιτρέπει ανά πάσα στιγμή να το προβάλλουν ως το σεπτό εικόνισμα-κατάκτηση ή αποκαλυπτικό Δώρο σε όλους εμάς τους αδαείς για να μας υπενθυμίζουν ότι η αμφισβήτησή τους, αποτελεί παραβατικότητα, επικίνδυνη και ασυγχώρητη.

Την Καλημέρα μας!

Pico είπε...

7...σε ξαναβρίσκω σε εξαιρετική φόρμα. Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω.
Βέβαια το ζήτημα του ορθού λόγου και των ορίων του έχει τεθεί, από τις αρχές του 20ου αι., σε αμφισβήτηση. Από το Freud και την ψυχανάλυση μέχρι την τέχνη και το σουρεαλισμό. Αυτό οι διαφημιστές το έχουν αντιληφθεί και χρησιμοποιήσει με τον πιο αποδοτικό, οικονομικά, τρόπο.
Την καλημέρα μου επίσης.